Védelmi taktika hideg ellen

0
93

Ahhoz, hogy szervezetünk fel tudja venni a harcot a hideg ellen, elengedhetetlen a megfelelő tápanyag- és folyadékbevitel. A téli hideg napokban víz mellett fogyaszthatunk meleg teát is.

A betegségek megelőzésében nélkülözhetetlen szerepe van a C-vitaminnak. Mivel vízben oldódó vitamin hamar kiürül a szervezetből, ezért fontos mindennap gondoskodni az elegendő bevitelről. Miben van sok C-vitamin? Például a citrusfélékben, a kiviben, a savanyú káposztában és a narancsban, hogy csak néhányat említsünk.

Továbbá immunrendszerünk erősítését szolgálja a béta-karotin is. Miben található béta-karotin? Például a sárgarépában, a sütőtökben és a zöld leveles zöldségekben.

Télen is könnyen hozzájuthatunk számos zöldségféléhez – zeller, cékla, fekete retek -, illetve hüvelyesekhez – lencse, szárazbab, sárgaborsó -, amelyeket nem csak vitamin- és ásványianyag tartalmuk miatt ajánlott fogyasztani, hanem magas rost tartalmuk miatt is.

E-vitamin szükségletünket pótolni tudjuk egy kevés mandulával, mogyoróval vagy napraforgómaggal.

Fontos, hogy megfelelő arányban biztosítsunk ásványi anyagokat a szervezetünk számára, cinket és szelént. Cinket találunk a teljes kiőrlésű gabonákban és a vörös húsokban. Szelént pedig a napraforgómagban és a tonhalban.

Ajánlott még vírusellenes hatású növényeket is fogyasztani, mint például foghagymát.

Valamint ne felejtkezzünk el a pre- és probiotikumok rendszeres fogyasztásáról sem.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ