Tartsuk rendben emésztőrendszerünket!

0
43

Rohanó, gyors ételekkel teli világunkban könnyen tönkre tehetjük emésztésünket. Ha nem figyelünk kellőképp gyulladások, betegségek alakulnak ki. Ezért nagyon fontos, hogy tudatosan figyeljünk arra, hogy rendben tartsuk gyomrunkat, emésztésünket, bélrendszerünket. Most utánajártunk, melyek azok a táplálékok, amivel helyreállíthatjuk emésztésünket.

A helyes étrend önmagában nem elég, a már elindult gyulladásos folyamatokat, felhalmozódott méreganyagokat ki kell tisztítani bélrendszerünkből. A különböző növényekből származó rostanyagok vízben áztatva kocsonyásodnak a bélbe jutva csökkentik a gyulladásokat.

Lenmag

Hashajtó, glükozidokat tartalmaz, mely megakadályozza az izomgörcsöket, továbbá omega-3-zsírsav tartalma csökkenti a gyulladást.

Útifű maghéj

Hűsítő, síkosító, nyálkatisztító, vizelethajtó hatása van és felszívja a méreganyagokat.

Vörös szilfakéreg

Óvja a bélfalat a savasodástól és a toxikus anyagoktól. Széles körben használják fekélyek és gyulladások kezelésére.

Pektin

Növényi kocsonya, amely felszívja a méreganyagokat, a nehézfémeket és az alumíniumot.

Édeskömény és görögszéna

Ez a rostkombináció bármeddig használható, segíti az emésztést, nyugtató hatású.

Szegfűszeg

Fertőtlenítő, érzéstelenítő, görcsoldó hatású, csökkenti a bélgázt.

Máriatövis

Méregtelenítő gyógynövény, erős antioxidáns és gyulladásgátló.

Cayenne-i bors

Kiváló gyulladásgátló.

Szenteljünk nagyobb figyelmet étkezésünkre, előzzük meg a nagyobb baj kialakulását. A bél az immunrendszer székhelye, ezért ha problémák alakulnak ki benne, sokkal fogékonyabbá válunk a betegségekre, nem csak a bélgyulladástól fogunk majd szenvedni, hanem minden mástól is. Figyeljünk magunkra, táplálkozzunk egészségesen, együnk igazi ételeket. Persze néha elcsábulhatunk, de azért, ha lehet tartsuk a jó irányt! Szedhetünk probiotikumokat is, mellyel helyreállítjuk a bélflórát. Akár kiegészítésként, de megelőzésként is használhatók!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ