Rubinvörös életerő

0
679
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bár sokan nem kedvelik mégis érdemes valamennyire megszeretnünk ezt a kissé fura, édeskés ízű , rubinvörös zöldséget. Akik pedig szeretik, azok is többnyire csak savanyúságként fogyasztják, pedig a cékla kiváló főzve és nyersen is.

A céklát már őseink is ismerték és használták, hiszen már akkor felismerték a szervezetre gyakorolt jótékony hatásait. Ez a különleges zöldség lúgosít, kiváló antioxidáns és segíti a vörösvérsejtek képzését, valamint méregteleníti a bélcsatornát és szabályozza az anyagcserét.

A cékla rendkívül nagy mennyiségben tartalmaz káliumot, kalciumot, vasat, szilíciumot, magnéziumot, de megtalálható benne a mangán, a jód, a kén, B-vitaminok, folsav, niacin és biotin is. Legjobban úgy fejti ki a hatását, ha léként fogyasztod, azaz készíts belőle finom turmixot.  Lehet kombinálni almával, naranccsal, uborkával és akár avokádóval is.

Kiváló antioxidáns, jól hat a májra, ahol a méreganyagok lebontása zajlik, amitől szabadgyökök képződnek. A cékla antioxidáns tartalma semlegesíti ezeket a szabadgyököket.  Használható láz és székrekedés esetén, valamint régen afrodiziákumként tekintettek rá. A benne található folsavnak köszönhetően a terhesség korai szakaszában számos rendellenesség kialakulása előzhető meg.  Így a kismamák számára különösen ajánlott a napi fogyasztása.

Javítja az állóképességet, ami a nitrát tartalmának köszönhető. Segíti a véráramlást és a vérnyomást is rendben tartja.

Tudtad-e?

A cékla még a demenciával is felveszi a harcot. A benne levő nitrogén-monoxid javítja a véráramlását, ezáltal serkenti az agyműködést.

Vérképző hatása nagyszerű. A vérszegénység kb egymilliárd ember érint világszerte. Ez a rubinvörös növény kiváló vérképző hatású. A benne levő nyomelemeket és vasat a szervezet jól tudja hasznosítani.

Hogyan fogyaszd?

Nyersen lereszelve, szeletekben, vagy levét kipréselve és turmixold össze más gyümölcsökkel, zöldségekkel. A cékla nem csak egészséges, de kiváló díszítője lehet a salátáknak is.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ