Reggeli száraz masszázs

0
144

Zsíros bőr, lassú anyagcsere vagy súlyfelesleg esetén száraz masszázst alkalmazunk (legjobb burett selyemből készült kesztyűvel, amit erre a célra gyártanak, és az ayurvédikus termékeket árusító üzletekben kapható), melyek serkentik az anyagcserét, és beindítják a vérkeringést. Az anyagcsere ingerlésével távoznak a szennyeződések a testből. Azoknak is ajánlhatjuk, akik szívesen veszítenének néhány kilót. Az, hogy ez a beavatkozás serkenti az anyagcserét és a vérkeringést, és ugyanakkor ösztönzi a zsírszövetek működését is, természetes módon befolyásolja a súlycsökkenést is. Ráadásul enyhíti a narancsbőr tüneteit.

Eljárás:

  • A masszázst a reggeli ébredés után kellene végeznünk 3-4 percben. Kesztyűben, erős húzásokkal masszírozunk. A hosszú végtagoknál – comb, lábszár, kar – kétirányú, hosszú húzásokat alkalmazunk. Egy – két hét elteltével fokozatosan növeljük a húzások számát 10-ről 20-ra, 30-ra, 40-re.
  • A masszázst a tarkónál kezdjük, és innen a karon át megyünk lefelé. A kart, könyököt, kezet és az ujjakat körkörös mozdulatokkal masszírozzuk. A felsőkart, alkart és a kéz felső részét hosszú, erős húzásokkal masszírozzuk.
  • A hát felső részének és a karok masszírozása után a mellkassal folytatjuk, miközben kerüljük a szív tájékát és a mellet. Hosszú, horizontális mozdulatokkal, mindkét irányban többször csak a mell fölött masszírozunk.
  • Hasonló módon hosszú mozdulatokkal masszírozzuk a hasat, kétszer függőleges és kétszer vízszintes irányban. Ennek a résznek különös figyelmet szentelünk, mivel éppen a hason, fenéken, csípőn és a combon van a legtöbb zsírlerakódás.
  • A has után erős, körkörös mozdulatokkal a csípőt masszírozzuk. Hosszú húzásokkal masszírozzuk a combot, lábikrát és a végtagok alsó részét, majd körkörös mozdulatokkal fejezzük be a masszázst a térden, valamint a bokán.

A tökéletes reggeli beosztáshoz ajánlatos a rendszeres testmozgás, amivel fiatalos és mozgékony marad testünk (legjobb a pilates és a jóga). Mindezt zuhanyozással zárjuk. Sokaknak az ilyen napkezdés túl intenzívnek tűnhet. A tapasztalatok azt mutatják, hogy érdemes ilyen módon felkészülni az előttünk álló napra, mert a befektetett idő egészségesebb, örömtelibb életérzés formájában térül meg.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ