Őszi vitaminbombák 1.

0
50

Az ősz finomabbnál finomabb gyümölcsöket kínál. Érdemes ezeket fogyasztani, akár sütve, akár főzve, de nyersen adják a legtöbb vitamint és ásványi anyagot a szervezet számára.

 

Szilva

A szilva csonthéjas gyümölcs, a rózsafélék családjába tartozik. Az érett szilvát fehéres, halványkékes, finom hamvasságot adó réteg fedi, ez védi a gyümölcsöt a kiszáradástól. Az érett szilva mindig fényes héjú és üde illatú.

Hatása?

Alacsony a cukortartalma, a víztartalma viszont magas, ezáltal jó szomjoltó. Gazdag vitaminokban, béta-karotinban, C-vitaminban és B-vitaminokban. Tartalmaz még nagy mennyiségben káliumot, magnéziumot, kalciumot, foszfort és cinket.

 

Körte

A körtét általában éretlenül tudjuk megvásárolni és 1-2 nap szükséges ahhoz, hogy zamatossá érjen. Hűtőszekrényben akár egy hétig is eltárolható, a már érett körte.

 

Hatása?

A körtében nagyon sok a C- és a K-vitamin, de réz is van benne bőven, ezért antioxidánsként harcol a káros szabadgyökök ellen, így rák kialakulása ellen is hatásos. Egy darab körte a napi C-vitamin szükséglet 10%-át tartalmazza.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ