Őszi depresszió? Felejtsd fel!

0
115

Szezonális lények vagyunk, akár tetszik, akár nem. Az ősz sok embernek okoz problémát, hiszen nehezen állnak át a napfény, a meleg után a hideg, nedves időre. Akik nem tudnak mit kezdeni ezzel az időváltozással általában sokkal stresszesebbek és szorongóbbak ilyenkor. Lássuk mi a megoldás arra, hogy ne viseljen meg annyira az évszakváltás.

Az évszakváltással járó stresszt akkor éljük meg, ha harcolunk ellene, vagy ha nem tudunk mit kezdeni vele. Ha nyűglődünk a hideg időn, az esőn attól még nem lesz jobb. Az időjárást nem tudjuk befolyásolni csak elfogadni és alkalmazkodni. Mit tehetsz azért, hogy jobb legyen?

D-vitamin

Ha elakarod kerülni a szezonális változással járó stresszt, szorongást az egyik legjobb megoldás a D-vitamin. Szeptemberben már nem ér úgy minket a nap, ahogy a nyáron, így nem tud szervezetünk elég D-vitaminhoz jutni. Ez a vitaminhiány pedig okozhat szorongást és depressziót, de akár a betegségekre is fogékonyabbá válhatunk. Ilyenkor nem árt beszerezni táplálékkiegészítőként és naponta szedni.

Oszd be rendesen az időd

A nyaralások után mindig nehéz visszatérni az iskolába, a munkahelyre és a szürke hétköznapokba. Ilyenkor újra kell tervezni az időbeosztást, hiszen nyáron teljesen beleszokunk a kötetlenségbe. Fontos, hogy szépen fokozatosan szoktasd magad hozzá, ne idegeskedj, vezess határidőnaplót, ahová feljegyzeteled a napi, heti teendőidet, így biztos nem fogsz semmit elfelejteni.

Aktivitás

Az ősz az elcsendesülés időszaka is egy picit. Míg nyáron ezerrel pörgünk ilyenkor a hideg beálltával a szervezetünknek is szüksége van a pihenésre. Ha a nyarat végig edzetted és keményen kardióztál itt az ideje, hogy egy kicsit lecsillapodj. Persze ne hagyd abba a mozgást, mert akkor ellustulsz, de iktasd be a tevékenységi listádba a könnyedebb mozgásformákat is pl járj el jógázni, ezzel kikapcsolhatod a tudatod és feltöltheted a tested.

Változtass az étrendeden

Fogyasszuk ilyenkor évszaknak megfelelően az őszi szezonális zöldségeket és gyümölcsöket. Körte, alma, szilva, cékla, tök, kelbimbó. Használjunk melegítő hatást kiváltó fűszereket pl.: szerecsendió, fahéj, gyömbér, szegfűszeg.

Lassíts

Engedj meg magadnak néha olyan napokat, amikor nem csinálsz semmit, csak bekuckózod magad a meleg szobába. Olvass egy jó könyvet, vagy nézz meg egy jó filmet, kreatívkodj.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ