Önbizalom, határozottság – hatékony testbeszéd

0
279

Testünk, tartásunk, kézmozdulataink rengeteget elárulnak rólunk. Bizonyos testhelyzetek energetizálnak, míg mások inkább önbizalmat csökkentenek. Most bemutatunk pár testbeszéd ,,trükköt” amivel hatékonyabban élheted mindennapjaidat.

Állásinterjú előtt

Már kora hajnal óta fent vagy, alig aludtál és nagyon izgulsz a legújabb állásinterjúd miatt? Fáj a gyomrod, hányingered van és másra sem tudsz gondolni, csak arra, hogy mindenre tudjál válaszolni és ne mondj hülyeségeket? A szorongást kiválóan enyhíti ez a két póz. Amíg otthon a fürdőszobában vagy, vagy a liftben egyedül emeld fel a karjaidat, tárd szét, hogy egy V-t formáljanak, vagy tedd kezeidet csípőre és maradj így pár percen keresztül, lélegezz mélyeket. Ezek a pozíciók csökkentik a stresszt és növelik az önbizalmat.

Kapcsolat felvétel

Ha azt veszed észre, hogy akivel beszélgetsz folyton a csuklóját fogja, tekergeti, mintha óráját forgatná, akkor az a szorongás, bizalmatlanság egyik jele. Valószínűleg ez az ember távolságtartó és nem akar megnyílni, vagy épp bánatos. Ilyen esetben nem a faggatózás a megoldás, hanem egy pár kedves szó, ölelés. Ezek mind segítenek a falak lebontásában, a bizalom kiépítésében.

A gyerekek megnyugtatása

A halk, mélyebb hangú beszéd nyugtató hatással van, míg a gyors, hangos, magas szavak haragot, félelmet kelthetnek a gyerekekben – írják a Marylan Egyetem egyik tanulmányában. Amikor gyerekekkel játszol, próbáld meg azt, hogy kicsit lassabban, vagy halkabban beszélsz, meglátod ezzel is nagy sikereket tudsz elérni náluk.

Első randi

Ha érdeklődést szeretnél közvetíteni a partnered felé a kezeidet, karodat, pihentesd az asztalon ujjaid nézzenek a másik felé. Így partnered felé azt közvetíted, hogy nyitott vagy a kommunikációra. Ha pedig úgy érzed, hogy nincs meg a szikra, akkor úgy ülj le, hogy a kezeidet rejtsd el, hagyd az asztal alatt. Ez egyfajta zárkózottságot sugall, előbb utóbb észreveszi magát a másik fél is.

Kapcsolatok a munkahelyen

Bizalmat szeretnél kiépíteni munkatársaiddal? Adj egy ,,ötöst” nekik – pacsit. A fizikai kontaktus erősíti az emberi kötelékeket. Az érintés növeli az oxitocin hormon termelődését, ami növeli a bizalmat és csökkenti a kortizol hormontermelődését, ami csökkenti a stresszt.

Beszélj meggyőzően

A mély, nyugodt hang mindig magabiztosságot sugároz – írják egy tanulmányban. Ezt persze nem kell erőltetni, szimplán mielőtt megbeszélést tartasz kicsit pihenj és zárd össze ajkaid és párszor ismételd el azt, hogy ,,mmm”. A stressztől, szorongástól megfeszül a hangszalag, így a megszokottnál magasabb lesz a hangod, ami kevésbé hatásos egy megbeszélésen. A mély, nyugodt hangú emberek felé nagyobb tiszteletet tanúsítanak.

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ