Lábápolás otthon

0
113

Ki ne szeretné, ha mindig puha, selymes tapintású lenne a lába. Pláne ilyenkor nyáron, amikor előkerülnek a szandálok, papucsok, nem szép látvány egy ápolatlan bőrkeményedéses láb. Szerencsére számtalan módszer áll rendelkezésünkre – akár otthon is – amivel széppé tehetjük. Lássuk hogyan.

Hámlasztás

Lehetőleg növényi alapú szappannal kenjük be lábainkat, majd körkörös mozdulatokkal dörzsöljük át testápoló kefével, lufaszivaccsal. Így eltávolítjuk az elhalt bőrsejtek, meglazulnak a pórusokban levő eltömődések. Miután végeztünk kenjük be lábunkat nagy mennyiségű hidratálókrémmel.

Pakolás

Ha nagyon száraz, pikkelyes a lábunk fürdés utána próbáljuk ki ezt a pakolást: törjünk össze avokádót, banánt, majd keverjük össze egy evőkanál sűrű tejszínnel, kenjük fel a lábunkra, majd 10 perc után mossuk le.

Feldagadt boka

Ha érzékeny lábunk és sűrűn bedagad a bokánk próbáljuk ki a következőt: 2 evőkanál keserűsót oldjunk fel langyos vízben, áztassuk benne a lábunkat tíz percig, aztán hideg vízzel mossuk át a lábunkat. Masszírozzuk óvatosan, körkörös mozdulatokkal hűsítő krémmel, míg meg nem szűnik a duzzanat, polcoljuk fel. Figyelem! Törött, vagy zúzódott boka esetén irány az orvos!

Frissítő

A fáradt lábaknak jót tesz még a mentaforrázat. 3 liter forróvizet ráöntünk 10 dkg mentára, majd állni hagyjuk, miután kihűlt beletesszük lábainkat. A mentol hűsíti, nyugtatja, frissíti.

Tornáztassuk rendszeresen lábunkat, lábfejünket, lábujjainkat. Ez segít megőrizni rugalmasságát, a boka ízület mozgékonyságát és erősíti a lábakat. Körözzünk bokánkkal 10-szer mindkét irányba. Szorítsuk össze, majd engedjük ki lábujjainkat, ezt is ismételjük legalább 10-szer. A lábáztatás, frissítés nem vesz igénybe sok időt, szánjunk lábainkra időt, így nem kell a kellemetlen tünetektől tartanunk.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ