Együnk dinnyét, amíg lehet!

0
51

A nyár egyik fő kedvence a dinnye, hiszen a nagy melegben nem terheli meg a szervezetet, ráadásul rengeteg folyadékot tartalmaz. Mindemellett pedig vitaminokban és ásványi-anyagokban gazdag. Lássuk melyek ezek és hogyan hatnak szervezetünkre.

C-vitamin

A C-vitamin egy olyan antioxidáns, ami fontos szerepet játszik a szervezet egészségének fenntartásában. A porc, a csontok és a fogak egészségéhez, valamint a sebgyógyuláshoz is hozzájárul.

A-vitamin

Az A-vitamin elengedhetetlen az egészséges fogak, bőr, a csont és a nyálkahártya számára. Segíti megőrizni a jó látást a retina egészségének védelmével. Az elégtelen A-vitamin bevitel az immunrendszer legyengüléséhez vezet.

Kálium

A kálium fontos ásványi anyag a szív egészségének fenntartásában. A megfelelő mennyiségű kálium fogyasztása csökkenti a vérnyomást. Felnőtteknek napi 4700 mg káliumot kellene bevinniük szervezetükbe.

Likopin

A görögdinnye vörös színét a likopin adja, ami erős antioxidáns. A likopinfogyasztás bizonyos rákos megbetegedések kialakulását és a szívroham kockázatát is csökkenti. A görögdinnye 40%-kal több likopint tartalmaz, mint egy nyers paradicsom.

Tíz deka dinnyében mindössze 30 kalória található. Mivel a gyümölcs 95%-a víz ezért kitűnően tisztítja a szervezetet, a vért és a beleket is. Csökkenti az éhségérzetet, jótékonyan hat az anyagcserére és jól befolyásolja a vese működését is.

A dinnye magja is egészséges, hiszen tartalmaz B-vitaminokat, vasat, kalciumot és cinket is. Ahhoz viszont, hogy ez felszívódjon a szervezetedben, meg kell rágnod a magokat, vagy kimagozni a dinnyét és ledarálni a magokat, majd salátára szórni.

Kipróbáltuk:

Ha hűsítő finomságra vágysz, egyszerűen csak kockázd fel a dinnyét, majd tedd be a mélyhűtőbe. Egy óra elteltével vedd ki és már eheted is a jégkásás egészséges finomságot.

Használjuk még ki ezt a hónapot és fogyasszunk minél több dinnyét!

 

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ