Az egészséges életmód titkai 2.

0
56

Aludjunk jól és sokat

Általános tévhit, hogy a szervezetnek napi 8 óra alvásra van szüksége. Kemény fizikai munka, vagy edzés, netán stresszes időszakban ez 10-12 óra is nőhet. Ez idő alatt képes testünk regenerálódni. Ha rendszeresen edzünk könnyebben tudunk majd elaludni. Viszont azt sem árt szem előtt tartani, hogy napjainkban sokan közvetlen alvás előtt elektronikus kütyüket tolnak az arcukba. Ez csak nehezíti az alvást még, ha nagyon fáradtak vagyunk is és álmatlanságot okoz.

Az emésztésünk sem elhanyagolható

A legmegfelelőbb, ha olyan ételeket választunk, melyek támogatják szervezetünk egyensúlyát, vagyis fontos, hogy a napi bevitt élelmiszer tartalmazza az összes fontos tápanyagot és ne terhelje meg a szervezetünket. Azt, hogy hányszor, mikor és mennyit étkezünk, csak saját testünk igénye határozhatja meg. Ha minőségi ételeket fogyasztunk, akkor nyugodtan ehetünk naponta 6-8 alkalommal is. Az emésztési zavarok, mint például puffadás, székrekedés, folyamatos éhségérzet mind-mind jelzés testünk részéről. Napjainkban rengetegen fogyasztanak gyors, előre csomagolt, túl fűszeres és számos egészség károsító ételeket, melyeket szervezetünk nem tud megfelelő gyorsasággal emészteni. Emiatt alakulnak ki elsősorban a különböző emésztési zavarok. Sokkal egyszerűbb lenne kicsit tudatosan étkezni.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ